شهروز براری صیقلانی ممنوع قلم شد

گردیده است. از جملگی اعتراضات اخیر جبهه پایداری معطوف به چند نویسنده خاص بوده است که در نظر بنده چنین ابراز دلنگرانی و دلواپسی بابت یک یا دو نویسنده تازه کار و گمنام صحیح نمیباشد و سبب تبلیغ معکوس و برجسته شدن نامشان در میان افکار عمومی میشود .  توصیه ما به قشر معترض ازدحام و تحسن چهارشنبه گذشته مقابل دفتر وزارت ارشاد اسلامی ایران در یزد چنین است که زین پس در صورت مشاهده مطالب خلاف واقع،  کذب،  سیاهنمایی،  و یا انحرافات اخلاقی در متون اثار چاپ شده،  کد فیپا و نام نویسنده اثر و شماره ثبت رده بندی کتابخانه عمومی جمهوری اسلامی ایران را به سامانه  پیامکی 3000/3002   سه هزار سه هزار و دو  (30003002) بشکل حروف و اعداد لاتین ارسال نمایند و شماره صفحه مورد نظر را در انتهای متن پیامک همراه نام اثر قید نمایند  تا کارشناسان ویژه بازرسی کتب پس از نشر در کوتاه ترین فرصت ممکن به شکایت هموطنان رسیدگی و نتیجه شکواییه را با ارسال کد پاسخگویی به یکایک عزیزان اعلام بدارند.  در اینجا تشکر دارم از هم وطنانی که اینچنین روند سیر پیشرفت ادب و فرهنگ جمهوری اسلامی ایران عزیزمان را زیر نظر دارند و موشکافانه هر قانون شکنی و ناهنجاری در متون کتب را به مسولان زیربط اعلام و دادخواهی می نمایند.  اعتراض به قانون شکنی حق مسلم و حقوق شهروندی هر فرد است اما به ان شرط که مسالمت امیز و سازنده باشد. در گردهمایی خودجوش هفته گذشته،  هم وطنان معتقد و دیندار شهر شهید پرور یزد،  با نیت پاک و خیرخواهی در عرصه حاضر شدند و بنابر دستور رهبر عزیزمان و طبق فرمایشات ایشان در سخنرانی نماز جمعه هفته نخست شهریور سال 1397 ،  اتش به اختیار عمل نمودند اما موضوع اعتراضی و طرح شده از جانبشان از پایه دچار تزلزل بوده و بی توجه به مسایل و مباحث پیرامون موضوعیت مورد نظر و بی انکه محوریت صحیح را مد نظر قرار بدهند وارد صحنه شدند زیرا کل مورد اعتراض شان به سه اثر یک مجموعه شعر و دو اثر داستانی بلند ختم میشد که دوستان و مسیولان زیربط پیش از ان هر سه اثر را توقیف و یکی از نویسندگان از سه نویسنده را نیز بخاطر تکرار ممیزی و عدم رعایت اصول و مقررات  وزارت ارشاد اسلامی، تا اطلاع ثانویه ممنوع القلم نمودند. 

در صورت امکان برای خوانندگان  ستون ادبی،  در دوفصلنامه ویرگول،  شفاف سازی نمایید و دلیل ممنوعیت و توقیف هر اثر را ذکر فرمایید تا اتفاق مشابهی مانند تحسن و اعتراضات شهر یزد روی ندهد. زیرا اگر پیش از این نام اثار توقیفی و دلایل توقیف هرکدام را اعلام میداشتیم بگمانم ضریب حساسیت موضوع کاسته میشد و هموطنان عزیز و دلواپس شهر شهیدپرور و مهماننواز یزد چنین تجمع اعتراضاتی را مقابل دفتر اصلی سازمان وزارت ارشاد و اسلامی برپا نمیداشتند. 

_سه اثر مورد نظر همگی از جمله در یک مقطع مشترک و در برهه زمانی خاص تصدی گری ریاست وزارتخانه توسط وزیر محترم پیشین جناب اقای دکتر جنتی  کسب مجوز نموده بودند که جای کمی تامل و تفکر است.  اثر مجموعه اشعار شاعره یزدی تبار  سرکار خانم سارا اختصاری،  و اثر داستانی بلند از سعود النسعوسی از کویت که به زبان فارسی نگارش شده به دلیل تبصره 14 ایین دادرسی جرایم محتوای خلاف عرف و شیونات اسلامی توقیف گردید و اثر داستانی بلند نویسنده اهل گیلان و رشت جناب اقای شهروز براری صیقلانی بدلایل تشابه یه پاراگراف از نقل کابوس به حوادث سیاسی دهه 70  و 80  شامل تبصره 17 ماده جیم دال  و عقیدتی سیاسی توقیف و جواز نویسندگی این جوان جویای نام و نام آشنا فسخ تمدید و تا اطلاع ثانویه و فک توقیف جواز،  از اعتبار ساقط گردید.         435302 کدخبری  

شهروز براری صیقلانی ممنوع قلم گردید روزنامه مشرق